TIEDOTE: Cock Riekko Fest tuo kesällä Möysän Essolle tulevaisuuden indietaivaan

Kokkolalainen kulttuuriyhdistys Hulina Ry ei lepää laakereillaan! Vain viikko hienosti menneen Hulinafestin jälkeen se tiedottaa heti uudesta kesäfestivaalista! Cock Riekko Fest -nimellä kulkeva kansanjuhla tarjoilee Lahteen Möysän Esson terassille poikkeuksellisen hienostuneen kattauksen kansan rakastamia klassikkoartisteja sekä tulevaisuuden indiemusiikin lupauksia. Tapahtuma järjestetään 31.6.2017.

Festivaalin pääesiintyjiin kuuluvat kotimaisen elektronisen musiikin suunnannäyttäjä Waldo’s People, post-kaustislaisen jazzfolkin ja vanhahtavan mäkihyppysoundin airueeksikin tituleerattu, vastikään uutukaisen rieskan pullauttanut Mikael Johannes Mattila Group sekä rockskribentit kautta maan housuistaan vapauttanut Suomi-soulin klassikkotrio Soulmiehet.

Erityisnumero nähdään myös australialaisen indiediskon kuumalta nimeltä AC/DC:lta. Se on luvannut järjestää Möysälle ainutlaatuisen show’n vieraineen: lavalle on huhuttu ilmestyvän sellaisia indiemusiikin työmyyriä kuin Lana Del Rey, Hunter Hunt-Hendrix, Lars Ulrich ja Veeti Kallio Solo Duo.

Muu ohjelmisto onkin sitten niin stydiä tykitystä, ettei sitä kestä ilman beer paatuneempikaan rockpoliisi. Seuraavan listan lukeminen kestää suunnilleen yhtä pitkään kuin ohrapirtelön tuoppiin sujahtaminen, joten iskehän kolpakkosi hanan alle ja ota lukulasit nenälle, nyt se tulee:

Kent plays the classics of djent, Arttu Wiskari & Arttu Lindeman super show, Hector feat. Phil Spector, Rare jätkät plays CatCat, Profeetat feat. Sami Hedberg, Teppo Vapaus, Tool feat. Billy Corgan, One Minute Jazz Lessonin se tyyppi, Napalm Death solistinaan Katri Helena, Lapuan Ketjut, Hyttisen Kai plays Yamantaka Eye, Dream Theater plays Tomorrows Dream, Audio Show, Betrayal at Bespin, Aniliini-Teryleeni, Mac DeMarco, Azazel ja Kake Randelin.

“Cock Riekko Fest on uudenlainen ja kiinnostava konsepti, jossa koti- ja ulkomainen underground lyövät kättä koko kansan suosikkien kanssa ennakkoluulottomalla ja raikkaalla tavalla, suoraan sanoen jopa sulassa sovussa”, huikkaa housuton festivaalipromoottori Mikael Mattila napue gin tonic -kädessään kesken tuottajan pallilla häärimisen.

“Kaatuvien raja-aitojen ryske kuuluu Hollolaan Messilän mäelle asti, ja sen yli!”, kuuluu tuottajan huuto vielä perääni, kun kaltaiseni rockskriivailija tallustaa mogulin kartanolta kohti lähintä olutmarkettia.

“Olemme tyytyväisiä, että festivaalille tavoittelemamme artistit vastasivat ja suostuivat suhteellisen nopeasti keikkatarjouksiimme, vaikka kaiketi tietävät kevytkapinallisen luonteemme ja pitkään kestäneen puuhailumme musiikkikentän marginaalissa”, muikistelee tapahtuman vastaava tuottaja Ilkka Hänninen fernet-pullonsa äärestä ja tuottajan pallinsa nokasta.

“Olemme tehneet kovasti duunia tämän eteen, ja on ihan mieletön fiilis kun se mihin on uskonut ja jaksanut vaan painaa, alkaakin kantaa hedelmää. Iso kiitos koko squadille, onhan tää nyt nättii!”, jatkuu tuottajan kailotus käytälle asti, kun painun huopahattuineni jo lähimmän rockpubin läheisyyteen.

Vaan silti, Cock Riekko Festin tarjonnan edessä nöyrtyy. Ihan jokainen tuottaja ei lähde tällaista kokonaisuutta häärimään. Jonkun on näytettävä mallia, mutta se vaatii valtavia palleja!

Päiväkohtaisesta aikataulusta ja lippujen hinnoista tiedotetaan myöhemmin. Cock Riekko Festin järjestää kulttuuriyhdistys Hulina Ry yhteistyössä Sunny Car Centerin, Kyläkauppa Veljekset Keskisen, Jurase Parkin, Terrafame Oy:n ja Katternö Groupin kanssa.

Lisätietoja:

Mikael Mattila | mikael.j.mattila[at]gmail.com | 050 337 8864
Ilkka Hänninen | ilkka.hanninen[at]gmail.com | 040 522 5674

www.hulina.org | www.facebook.com/hulina.ry | hulina.bandcamp.com
www.instagram.com/hulinary | www.twitter.com/hulinarec | www.soundcloud.com/hulina